maandag 7 maart 2016

Introductie redactie

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie deze eerste upload van de nieuwe schoolkrant lezen! De redactie is nog niet zo lang bezig met de schoolkrant, maar we zijn er nu al trots op. Er is al eerder een schoolkrant geweest, genaamd Zait. De laatste versie (2010) staat nog steeds op de site van het SMC. Heb je hier nog nooit van gehoord? Dat is niet zo gek, want deze schoolkrant is niet makkelijk te vinden. Ik vond de krant zelf niet zo leuk en ook omdat het via de site slecht vindbaar was, was dat niet zo’n succes.

Wij gaan het anders aanpakken!

In deze krant vind je columns en interviews over alles wat in en om de school gebeurt. Zowel docenten als leerlingen komen hier aan het woord. Zo kun je van alles lezen over het zware leven van de leerling en onze meningen over allerlei nieuwe dingen. Ook volgen we bijvoorbeeld de musical en de verschillende buitenschoolse activiteiten zoals het bouncebal toernooi. Dit en nog veel meer is allemaal te lezen op dit blog. Met liefde en passie geschreven voor jullie!

Veel liefs, Mira Siderius, hoofdredactrice.






De redactie - van links naar rechts : Michelle, Thijn, Lotte, Samantha, Daniëlle, Lucas, Mira, - vooraan : Pelueyne, Vilmar



Dit zijn wij : 




Mira Siderius - 15 jaar - V4c - bestuurslid 




Ongeveer 3 maanden geleden kwam willekeurig het idee in me op om een schoolkrant te starten. Vroeger op de basisschool was ik ook altijd bezig met een schoolkrant en schreef ik verhalen. Oké, niet echt verhalen, maar voor een 9-jarige was het wel creatief. Later wil ik ook misschien journalistiek studeren dus misschien zit het wel ergens in me. Ik bracht het idee naar voren bij de leerlingenraad en ze reageerden heel enthousiast. Michelle kwam me helpen met het opzetten en na vele gesprekken, e-mails, plannen, en ideeën is het eindelijk zover! De eerste ‘schoolkrant.’ Echt een krant is het natuurlijk niet, maar je moet met de tijd meegaan, dus vandaar dat het online is. De school wilde niet investeren in het afdrukken van krantjes, omdat het vooral veel geld en papier kost. Jammer, maar prima zo denk ik. Zelf hebben we er al heel veel plezier in en ik ben heel blij met deze redactie!



Michelle Bregten - 16 jaar - V4c - bestuurslid



Ik heb altijd al gehouden van schrijven. Vooral fantasieverhaaltjes schreef ik al op jonge leeftijd en daar is zelf een kinderboek uit ontstaan. Toen Mira met het idee van de schoolkrant naar de leerlingenraad kwam, wist ik hier als lid van de leerlingenraad natuurlijk snel van af. Ik besprak tijdens die vergadering dat Mira alles zelf mocht gaan opzetten en op dat moment heb ik aangegeven dat ze me altijd om hulp kon vragen. Het bleek dat de samenwerking tussen ons goed liep en we zijn met z'n tweeën alle gesprekken af gegaan die nodig waren om alles zo goed mogelijk te regelen. Als ik nu zie dat we alweer een eerste uitgave hebben, ben ik ontzettend trots. We hebben een superleuke redactie en we kunnen altijd hulp gebruiken, dus iedereen is welkom. Veel leesplezier! 


Pelueyne van den Bos - 1Bd - redactielid




Daniëlle Dam - V2x - redactielid 



Hii mijn naam is Daniëlle en ik ben 13 jaar. Ik zit bij de schoolkrant omdat ik het gewoon super leuk vind!

Samantha Feeke - 13 jaar - V2x - redactielid 



Hoi, ik ben Samantha en ik ben 13 jaar oud. ik zit in de tweede in klas V2x. Ik doe mee aan de schoolkrant omdat ik het heel leuk vind om aan zoiets mee te werken. 


Vilmar Kat - V3b - redactielid





Thijn Vrieling - V3b - redactielid 






Lucas van de Weijer - 15 jaar - H3c - redactielid



Ik ben Lucas van de Weijer, 15 jaar oud en zit in havo 3. Ik ben bij de schoolkrant gegaan voor de gezelligheid en omdat ik verder wil in de journalistiek en dan is de schoolkrant een perfect opstapje. 


Lotte Daas - 16 jaar - V4c - redactielid



Hai, mijn naam is Lotte, ik ben momenteel 16 jaar en zit in V4. Ik zit bij de schoolkrant omdat ik het super gezellig vind met de andere redactieleden! :)

Rosalie de Kerf - 16 jaar - V4c - redactielid


 Heii ik ben Rosalie! Ik ben 15 jaar oud en zit in vwo 4. Ik vind het leuk om mee te werken aan de schoolkrant, omdat het erg gezellig is en je er veel van leert.

1 opmerking: